top of page
  • Npint

ניירוטריט ורגש - כשהגשר לאחר חסום

עודכן: 8 בדצמ׳ 2021

אחת התכונות המסתוריות של מוח האדם היא כוחו של הרגש והקשר הבינאישי לחבר בין בניי-אדם.


מה מקורו של כוח זה? - אין למדע תשובה ברורה לכך.


מה שידוע הוא שאנחנו יכולים ל"חבר מוחות". לחשוב כמו האחר. להזדהות איתו. גם אם האדם שונה מאיתנו מאד בהשקפתו ובפרשנות שלו - אם אדם מאד מסונכרן עם עצמו, אם הרגשות שלו מאד עזים או מאד יציבים - הוא הופך למשכנע מאד. ואנחנו, כמותו - חושבים כמוהו.


מהו המנגנון המאפשר חיבור כזה? מה המנגנון המאפשר לאנשים לבטוח זה בזה עד כדי "חיבור מוחי" ואיך זה מתבצע? למה כשאנחנו "מפקידים" את הרגשות שלנו אצל האחר - אנחנו "יכולים לנוח" ? למה כשאנחנו עושים חסד עם הזולת והוא שמח אנחנו יכולים לחוש את רגשותיו ולשמוח? איך רגש מהווה גשר לאחר?


לא מצאתי עדין תשובה מנגנונית שלמה דייה לכך בספרות המדעית.

ובעצם אולי אין לכך חשיבות ממשית.

כוח גדול יש לחיבור רגשי עם האחר. ובקשר אנחנו מישתנים.


--

אז למה ניירוטריט? הניירוטריט מאפשר לנו להיות פרואקטיביים. להכיר את עצמנו, ואת התגובות האוטומאטיות שלנו. לחוש תחושה מרגיעה של שליטה. הוא מאפשר הבנה ונותן תקווה. אולם בראש ובראשונה ובצורה מאד עמוקה - הניירוטריט מאפשר לנו ליצור קשר עם עצמנו. עם קולות החברה שבתוכנו. לראות את קווי הדמיון המנגנוניים שלנו עם אנשים אחרים. ובהדרגה להכיר בכך שאנחנו אנושיים. ויש אלמנט מאד מרגיע בלהבין שאיננו יוצאי דופן לרע. ועם ההשלמה הזו אנחנו לאט לאט יכולים להבין ולהשלים שלא בהכרח אנחנו יוצאי דופן לטוב. אנחנו לא נזקקים יותר להיות משיח או מושיע אחר. ומשנרגעים גלי המוח הסוערים שלנו - אלה המסונכרנים כל כך עם פרשנויות מוחלטות וחד משמעיות שלנו עצמנו. או לחילופין, גלי מוח בעוצמות ובתדרים המטלטלים את נפשנו ותודעתנו כקליפת אגוז מתפרקת באוקינוס עם גלי ענק ומישברים, אנחנו הופכים למוכנים יותר לקלוט גם את האחר. מוכנים יותר לקשר הדדי. מוכנים יותר לקשר מייטיב עם העולם הסובב אותנו. ויש בכך מרפא.


,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

ניירוטריט - אנושי. אנושי מדי...

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,



יעל עדיני ואהוד נורי. לפניות neurotreat.npint@gmail.com או yaeladini1@walla.co



ראו גם סיפרו של פ. ניטשה "אנושי אנושי מדי - ספר לחופשיים ברוח.." הוצאת מגנוס














108 צפיות0 תגובות
bottom of page