top of page
  • Npint

פודקאסט נוירופדגוגי (3) - למידה מרווחת - קשר חזק נבנה חז"ק, תרגילי היזכרות, למידה פעילה, נהג עצמאי ועוד..... - מלווה בדוגמאות רבות

מהפודקאסט הזה נהנתי במיוחד. הוא מרחיב את מושג המוח כרשת דרכים ודן בנושאים רבים הנוגעים ללמידה והוראה יעילה, תואמת מוח. כמשך לפודקאסט הראשון (המוח כרשת דרכים).

אנחנו דנים כאן בנושאים רבים קשורים - קשר חזק נבנה חז"ק: הפוגות, חזרות, הפוגה טובה והפוגה מפריעה, למידה בזמן שינה, תרגילי היזכרות ומדוע אינם "תרגילי שליפה". בניית עיר ידע מחוברת, איך לעשות את זה יעיל, ועוד ועוד ועוד : )


חלקו הראשון של הפודקאסט דן בנושא ההפוגות, הצורך המובנה ומוכוון המטרה של למידה במוח בחזרות מרווחות בזמן לאורך זמן בהקשרים שונים. הוא מרחיב ומצבר על אפשרויות סלילה מהירה (מסל"ם) בזמן טראומה - יתרונות וחסרונות. ועל איך איך בונים עיר ידע מחוברת המאפשרת חשיבה ומונעת דיקלומיות. מתוארת בו יכולתו הייחודית של המוח ללמוד בזמן שינה, ואיך ניתן להשתמש באופן מודע ביכולת זו לשיפור הלמידה.


ב 20 הדקות האחרונות מוצגים נושאים נוספים חשובים ומועילים במיוחד בשילוב של דוגמאות רבות מאד של מורים התייחסות שלהם לנושאים השונים: חלק זה חשוב ומעשי מאד ומתייחס בין השאר מזוויות שונות למטאפורת רשת הדרכים - ולהעמקתה. הוא כולל נושאים כמו תרגילי היזכרות, נהג עצמאי, סוף תכלית, למידה מטעויות כפניות שגויות במפת הידע שלנו, למידה פעילה, למידה מרווחת, למידה בהקשרים שונים - למה ואיך מורים ממשים אותה בפועל בקלות וללא מאמץ מיוחד... ומדגישים ומדגימים שוב נושאים הקשורים להפוגות שונות תוך התייחסות לניסויים שערכו מורים בכיתותיהם. .


לכל אחד מהנושאים האלה יש התייחסויות בפוסטים שונים באתר.


פוסטים הזוכים להתייחסות רבה בעקבות פירסום הפודקאסט הזה הם הפוסטים הנוגעים לתרגילי היזכרות, להפוגות וללמידה בהקשרים שונים. ראו רשימה בסוף פוסט זה.



להאזנה לחצו על החץ



מושגים פותחו במשך שנים יחד עם שותפי ד"ר אהוד נורי, פילוסוף שיח, מחנך, ונוירופדגוג. השתתפו ועזרו להצמיח את הידע הגלום בו אנשי ונשות חינוך רבים ששוחחו איתנו, שאלו, איתגרו, כיוונו, התנסו ונתנו דוגמאות. הוסיפו נדבכים חשובים והעשירו אנשים ונשים המתמודדים עם התמכרויות שונות, וחוו או חווים מנגנוני סטראס וחוסר אונים, בפעולה. כולנו - בני האדם כולם, חולקים, אותם מנגנונים מוחיים הבאים לידי ביטוי בעוצמות שונות, במצבים שונים בחיים. וכולנו יכולים ללמוד ולצמוח מהם.


את הפודקאסט יזמה, ארחה, שאלה, וכיוונה מוריה טלמור ממשרד החינוך. 


פוסטים רלוונטיים להסכת זה ראו רשימה למטה.


בשאלותיה המכוונות, החכמות, והממקדות איפשרה לנו מוריה לשוחח, לדבר על אוסף שלם של מושגים הנוגעים לרבים ממושגי היסוד הנוגעים לכללי למידה והשתנות במוח - תוך כדי הצמדות לדוגמאות מבית הספר, והצעות מעשיות. כל ההצעות והדוגמאות המובאות בפודקאסט הגיעו מהשטח - יזמו והניסו אותם גננות, מורים, ומורי מורים שהשתתפו במפגשים הנוירופדגוגיים שלנו.



הדברים הנאמרים בפודקאסט מבוססים על שיטת השיח שפתחנו על פי שיטתו של שותפי ד"ר אהוד נורי, פילוסוף שיח, איש חינוך, ונוירופדגוג. תרמה רבות ורד עמית מנהלת מרכז פסג"ה פ"ת, שותפה לחזון ולדרך שחיברה אותנו לקבוצות מורים, כיוונה, וליוותה בעיצה ובמעש צמיחתן של קהילות נוירופדגוגיות במרכז הפסג"ה בפ"ת. לרונית כהן סגניתה ששמה דגש על הצורך בקהילתיות לצורך פיתוח נוירופדגוגיה וכיוונה גם היא את צמיחת הנוירופדגוגיה הדיאלוגית-מעשית. ומפגשים רבים עם מורים, גננות, אנשי ונשות חינוך רבים מכל הארץ.



פוסטים רלוונטיים (רשימה חלקית)

39 צפיות0 תגובות
bottom of page