top of page
  • Npint

פודקאסט נוירופדגוגי (1) - מנגנון הזכרון, דופמין, ומושגי יסוד להוראה יעילה - מלווה בדוגמאות רבות

עודכן: 28 בנוב׳ 2023


מצורף לינק לפודקאסט בסיס המדבר על מנגנון הזיכרון, דופמין, ושלל מושגי-יסוד נוספים להוראה יעילה.

המושגים ודרכי ההנגשה פותחו במשך שנים יחד עם שותפי ד"ר אהוד נורי, פילוסוף שיח, מחנך, ונוירופדגוג

להמשך ....



להאזנה לחצו על החץ


"



המושגים פותחו במשך שנים יחד עם שותפי ד"ר אהוד נורי, פילוסוף שיח, מחנך, ונוירופדגוג. השתתפו ועזרו להצמיח את הידע הגלום בו אנשי ונשות חינוך רבים ששוחחו איתנו, שאלו, איתגרו, כיוונו, התנסו ונתנו דוגמאות. הוסיפו נדבכים חשובים והעשירו אנשים ונשים המתמודדים עם התמכרויות שונות, וחוו או חווים מנגנוני סטראס וחוסר אונים, בפעולה. כולנו - בני האדם כולם, חולקים, אותם מנגנונים מוחיים הבאים לידי ביטוי בעוצמות שונות, במצבים שונים בחיים. וכולנו יכולים ללמוד ולצמוח מהם.


את הפודקאסט יזמה, ארחה, שאלה, וכיוונה מוריה טלמור ממשרד החינוך. 


פוסטים רלוונטיים להסכת זה ראו רשימה למטה.


בשאלותיה המכוונות, החכמות, והממקדות איפשרה לנו מוריה לשוחח, לדבר על אוסף שלם של מושגים הנוגעים לרבים ממושגי היסוד הנוגעים לכללי למידה והשתנות במוח - תוך כדי הצמדות לדוגמאות מבית הספר, והצעות מעשיות. כל ההצעות והדוגמאות המובאות בפודקאסט הגיעו מהשטח - יזמו והניסו אותם גננות, מורים, ומורי מורים שהשתתפו במפגשים הנוירופדגוגיים שלנו.



הדברים הנאמרים בפודקאסט מבוססים על שיטת השיח שפתחנו על פי שיטתו של שותפי ד"ר אהוד נורי, פילוסוף שיח, איש חינוך, ונוירופדגוג. תרמה רבות ורד עמית מנהלת מרכז פסג"ה פ"ת, שותפה לחזון ולדרך שחיברה אותנו לקבוצות מורים, כיוונה, וליוותה בעיצה ובמעש צמיחתן של קהילות נוירופדגוגיות במרכז הפסג"ה בפ"ת. לרונית כהן סגניתה ששמה דגש על הצורך בקהילתיות לצורך פיתוח נוירופדגוגיה וכיוונה גם היא את צמיחת הנוירופדגוגיה הדיאלוגית-מעשית. ומפגשים רבים עם מורים, גננות, אנשי ונשות חינוך רבים מכל הארץ.



פוסטים רלוונטיים (רשימה חלקית)

  מיני מאמרים ראו בבלוג פוסטים-חדשים
      


137 צפיות0 תגובות
bottom of page